سیستم اتوماسیون نگهداری و تعمیر تجهیزات رایانهای
سیستمهای مدیریت نگهداری مکانیزه (Computerised Maintenance Management System ) به طور فزایندهای در مدیریت کنترل و نگهداری تجهیزات در صنایع تولیدی و خدماتی پیشرفته مورد استفاده قرار میگیرد.
افزایش حجم اطلاعات در واحدهای تعمیرات و نگهداری و لزوم بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات به منظور تصمیمگیری مناسب، نیاز به مکانیزهکردن را در امر تعمیرات نگهداری بیش از پیش نمایان میسازد.
از قابلیتهای استفاده از سیستمهای مکانیزه میتوان به امکان دستهبندی عیوب، علل خرابی و علل تاخیر در انجام فعالیتها اشاره نمود و بدین ترتیب امکان بررسی آمارهای مربوطه فراهم میشود. همچنین مسائل خرابی هر دستگاه را در بخشهای مختلف آن، زمان توقف ناشی از هر عیب دردستگاه را نیز میتوان کنترل نمود که گاهاً منجر به حصول نتایج جالبی میگردد چرا که سهم زیادی از درصد توقفات کل تجهیزات به خرابی یک قطعه کوچک در یک دستگاه مربوط میشود.
همچنین میتوان از قابلیتهای گزارشگیری متنوع به منظور بررسی وقایع استفاده نمود. از مزایای استفاده از سیستم مکانیزه میتوان به امکان گزارشگیری از روند عملکرد در دورههای زمانی دلخواه اشاره نمود و بدین ترتیب میتوان در دورههایی که روند مورد نظر عملکرد مطلوب را نمایش نمیدهد، عوامل مؤثر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. همچنین میتوان در فایل مشخصات فنی ماشینآلات اطلاعات فنی و حتی نقشههای قطعات ماشین را نگهداری نمود. ارتباط با فایل قطعات انبار و تحت شبکه کارکردن به انضمام قابلیت مدیریت کاربران و محدود کردن اختیارات آنها از مزایای سیستم مکانیزه میباشد.
روشن است که اقدامات تعمیرات و نگهداری تجهیزات آن هم با استفاده از بهترین و سریعترین تکنولوژیهای در دسترس اهمیت فوقالعادهای پیدا کرده است.
دستگاه را نیز میتوان کنترل نمود که گاهاً منجر به حصول نتایج جالبی میگردد چرا که سهم زیادی از درصد توقفات کل تجهیزات به خرابی یک قطعه کوچک در یک دستگاه مربوط میشود.
همچنین میتوان از قابلیتهای گزارشگیری متنوع به منظور بررسی وقایع استفاده نمود. از مزایای استفاده از سیستم مکانیزه میتوان به امکان گزارشگیری از روند عملکرد در دورههای زمانی دلخواه اشاره نمود و بدینترتیب میتوان در دورههایی که روند مورد نظر عملکرد مطلوب را نمایش نمیدهد، عوامل مؤثر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. همچنین میتوان در فایل مشخصات فنی ماشینآلات اطلاعات فنی و حتی نقشههای قطعات ماشین را نگهداری نمود. ارتباط با فایل قطعات انبار و تحت شبکه کارکردن به انضمام قابلیت مدیریت کاربران و محدودکردن اختیارات آنها از مزایای سیستم مکانیزه میباشد.
روشن است که اقدامات تعمیرات و نگهداری تجهیزات آن هم با استفاده از بهترین و سریعترین تکنولوژیهای در دسترس اهمیت فوقالعادهای پیدا کرده است.
امکانات:
o تعربف اطلاعات پایه از قبیل شرکتهای گارانتی کننده، فروشندهها، وضعیت قطعهها، انواع قطعهها و....
o داشتن کارتابل اختصاصی برای افراد مسئول
o شخصیسازی صفحات و ذخیره تغییرات در محیط وب
o پویا بودن کارتابلها از نظر چیدمان فیلدها
o مدیریت مشکلات و خرابی رایج قطعات
o ثبت مشخصات تجهیزات اصلی و فرعی در هر یک از سطوح سازمان
o ثبت درخواست کار، نصب، جمعآوری، ارتقا، اعلام خرابی، رفع خرابی، سرویس دورهای
o ثبت اقدامات و پیگیریهای انجام شده در مورد هر درخواست کار
o ثبت قطعات و خدمات مصرف شده برای هر درخواست کار و اعمال آنلاین قطعات در شناسنامه تجهیزات
o تشکیل و ارائه پرونده شناسنامه برای هر یک از تجهیزات اصلی و فرعی حاوی سابقه آخرین وضعیت تجهیزات
o امکان ارسال Email یا SMS برای افراد مورد نظر در هر مقطع از انجام کار
o امکان کنترل دوران گارانتی تجهیزات
o امکان صدور برچسب اموال و کنترل موقعیت نصب آن در سازمان
o ثبت درخواست کار در سیستم به صورت الکترونیکی و بینیاز از اعلام خرابی تلفنی
o ارجاع کار توسط سرپرست پشتیبانی و امکان مدیریت ارجاعات (کارتابل)
o برنامهریزی و ارائه کاربرگ برای انجام سرویسهای دورهای برای هر تجهیز
o وجود ماژولهای مدیریت اسناد، مدیریت فایل(User Base) ، فرمساز پیشرفته و قابلیت کار با SharePoint همراه با Messenger با امکان ثبت درخواست، ارسال فایل، چتText ,Voice ,Video
o امکان Import و Export نمودن اطلاعات با نرمافزار Excel
o امکان زمانبندی فعالیتها و اعلام اتوماتیک زمان انجام به صورت Alarm
o ایجاد فرم ارزیابی تجهیزات، پرسنل و... و ارائه گزارش ارزیابی عملکرد
o ایجاد برنامه سرویس نگهداری به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه
o نمایش برنامه زمانی سرویسها به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه
o اعمال محدودیتهای دسترسی برای هر کاربر
o امکان فیلترینگ جداگانه هر کدام از فیلدهای نمایش داده شده
o نرمافزار مانیتورینگ منابع بدون احتیاج به نصب بر روی Client
CPU Monitor
Disk Monitor
File(Age and Count) Monitor
Windows Performance Counter Monitor
Ping Monitor
Monitor via PowerShell Integration
SNMP Monitor
SQL Monitor
TCP Port Monitor
URL (HTML) Monitor
URL(XML) Monitor
Windows Service Monitor
WMI Monitor
گزارشات :
گزارشگیری سوابق تعمیر دستگاهها، هزینههای تعمیری هر دستگاه و ...
گزارش سوابق عملکردی پرسنل
گزارش سیستمهای موجود بر اساس سازمان اداره
گزارش قطعات مصرفی
گزارش های متنوع از انبار و تنخواه
گزارش شناسنامه سیستمها و قطعات
گزارش سیستم و تجهیزات تعمیر شده و در حال تعمیر
گزارش درخواستهای در حال بررسی و انجام شده
گزارش فنی از سیستم اعم از علل خرابی، نوع خرابی
گزارش بر حسب نوع عملیات انجام شده
گزارش تقویم کاری درخواستها
گزارش کارتابل درخواست